Pokhara trip

Namaste!

Hoe is het in Nederland en omstreken? Heel koud geloof ik he?! Hier niet. Ik ben net terug van een 5 daagse trip naar Pokhara. Daar was het 23 graden en zonnig.. Ach arme jullie!! Haha.

Ik was donderdag voor de laatste keer op LDC, daar heb ik een hele afscheidsceremonie gehad. Dansjes, kado's etc. De dag erop ben ik in de ochtend vertrokken naar POkhara. Dat is 200 km over de 'snelweg' de snelweg is een gare kutweg, met meer kuilen en hobbels dan 'weg'..

Het duurde dan ook 7 uur. De tocht begon rustig. Eerst heb ik mijn tas stevig vastgemaakt op de motor. Wat ducktape en touw doen wonderen. Ik had de motor helemaal na laten kijken voordat ik hieraan begon... Na het ontbijt ben ik om 10u weggereden.. ROnd lucnhtijd was ik in een stadje ergens langs de snelweg. Hier heb ik gelunched en heeft een straatratje voor 20 roepie en een Mars mijn motor bewaakt.. Daarna ben ik rustig verdergetuft (de weg werd stukken beter) en rond 16 u was ik nog 50 km verwijderd van POkhara. Ik ben daar gestopt voor een sigaretje en toen kwamen er opeens 40 motoren in collone voorbij rijden. Een soort Nepali Hells Angels gok ik. Mijn peuk was net op dus de laatste 1,5 heb ik tussen hen in getourd.. Best lachen en zij vonden het ook wel tof een blanke op een motor te zien.

In Pokhara heb ik nog een tijdje rondgedwaald op zoek naar het touristencentrum: Lakeside. Het ligt namelijk aan een heel groot bergmeer.. Daar heb ik een guesthouse genomen en na een warme douche en Dhal Baat ben ik gaan slapen.

De volgende dag heb ik een beetje rondgelopen en ontbijt gehaald. Het begonaardig warm te worden dus ik heb een waterfiets gehuurd en ben op het meer gaan dobberen.. Na een uurtje had ik het wel weer gehad, dus ben ik gaan lunchen. HEel relacte man die in Australie had gewoont en nu zijn eigen restaurant had in POkhara. Zeker 2 uur zitten ouwehoeren en gratis gelunched.. Daarna heb ik een boek gekocht en lekker in de zon gaan liggen lezen bij het guesthouse..

Na het diner bij een lokale mexicaan ben ik een kroeg ingegaan. Geen klanten, alleen nepali gasten. Het leek een beetje op de oude Xinix en de clientele ook. Bier gedronken en gepoold.. en om 12 u kwam de politie hen vertellen dat het toch echt sluitingstijd was.

De dag erna ben ik een rondje om het meer gaan rijden met de motor. DIt was best een eind en ook ontzettend mooi. Je ziet overal enrome 8000 meter hoge bergen..

Die avond waren ook een groep nieuwe vrijwilligers in POkhara. Die hadden de 10 daagse introductie. Ik ben met hun gaan eten en weer de xinix kroeg ingegaan. Best gezellig. Ik heb die dag ook een paraglide geboekt en dat heb ik dus de dag erop gedaan. Ik moest om 11.30 bij het kantoor zijn, maar door omstandigheden vlogen we pas om 13.00 Het was echt heel erg mooien ik heb een vet filmpje kunnen maken.. Ga ik niet proberen up te loaden want deze PC is echt enorm sloom en KUT.. Zo dat jullie het even weten.. zit hier al 20 minuten aan dit stukje te typen.. Na nog een avondje in de Blues Bar, zo hettte die tent ben ik vroeg gaan slapen. De volgende dag weer op de motor en terug naar Kathmandu. Het ging allemaal langzaam, erg druk en ik ben dus halfverwege een hotel ingegaan. Echt enrom groot, maar geen klanten. Heb dus ook voor een tientje een luxe kamer met kingsize bed geritseld en zeker een half uur onder een hete warme douche gestaan (die zijn zeldzaam, dus moet je van genieten)

Vandaag weer doorgereden naar Kathmandu...erg druk en de weg weer erg slecht.. Ik ga dus ook lekker kappen op deze kut-PC en het verhalltje afmaken..

Ik leef nog, dat is al heel wat en ik doe de groetjes aan allen van jullie!1

Dagggg

Stefan

ps fotos volgen vast nog wel een keer, sorry Elma!=

Reacties

Reacties

Marjolein

jeetje stefan wat een avonturen allemaal maar weer! Echt heel vet! Je komt gewoon alweer bijna terug! Welke dag precies?!?!

Tot snel :D
xxxx

Nina

Hee Stef,

Klinkt goed! Knap dat je zoveel in je eentje onderneemt!

Veel plezier xxx

Thomas

Pff want een heerlijke verhalen. Leest weer eens lekker weg, en met een beetje fantasie zie ik mezelf heerlijk achterop die moter chillen:P.
Maar het zit er bijna op maat, nog een weekje en dan is de terug vlucht. Je moet wel ff precies doorgeven wanneer je uit London terug komt. Want er moet wel een welkomcomite klaar staan natuurlijk.

Geniet nog even van je laatste week en vooral van het lekkere weer:D.

Greetings your mate

Matthijs

He Stef,

Klinkt allemaal super.
Ik voel me helemaal top vandaag.
Check je mail ff wil je. Dan snap je waarom.
O je bent alweer bijna terug he. eind van de maand weer in Nederland ofnie?

Het gaat je goed,
Gr. Matthijs

koen

Cool Stef,

t is hier idd koud maar we kunnen wel lekker schaatsen.
Jij trouwens ook nog de beste wensen, je bent de laatste tegen wie ik het zeg, word ammel te lang doorgerekt dat gedoe:P

Maak er nog een fijne tijd van en we zien je binnenkort weer verschijnen!

laterrr ouwe,

koen

Wallyyy

Heerlijkkk Stef!! Wat een heerlijke momenten mag je daar toch meemaken :)

Ik zal er niet bij zijn tijdens de welkomcomite-missie.. Hier heb ik echt een sjeiz-hekel aan :) Het is echt mega snel gegaan allemaal.. alsof je net weg ben!

Have fun in London.. ook echt een mega coole stad! vergeet vooral niet naar camdentown te gaan.. ga naar het fluoriserende winkeltje.. je weet niet wat je mee maakt ;)

Zie je snel maatje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!