Big spender

Namaste people..

De afgelopen 3 dagen heb ik helemaal niets uitgevoerd. De Maoisten hebben het land 3 dagen stil gelegd (een Bandhha) omdat ze er een wet niet doorkregen ofzo.. Vandaar dat alles gesloten was en je ook de weg niet op mocht (tenzij je gata lopen)

Vandaag dus eindelijk weer iets geddaan. Naar LDC gegaan met een dik pak geld op zak om daar te vertellen dat ik geld had opgehaald om spullen te kopen. We zijn dus onmiddelijk op pad gegaan. Ik en 2 Nepalese huisvrouwen op shoppingtour..

Het ging allemaal verrekte langzaam en ze lijken niet echt te snappen dat ik best wat te besteden heb. Om alles werd 3x gevraagd.. En dat terwijl ik pas 100 euro heb uitgegeven.

Daarvan hebben we gekocht:

Slippers voor de helft van de kinderen Joggingbroeken, T shirts en een warme trui voor ieder kind (25 stuks) 40 Nieuwe tandenborstels en een voorraad tandpasta Epilepsie-medicijnen, paracetamol, exceemzalfjes, pleisters, betadine en steriele gaasjes 2 snelkookpannen (wat 3x 30 personen rijst per dag een stuk sneller kookt)

Morgen gaan we verder shoppen want er moet nog wat meer kleding en schoenen worden gehaald. Ook gaan we nog aluminium borden, bekers en bestek kopen en ga ik een soort tegoedbon halen voor 15 gasvullingen (die een 10 tje per stuk kosten en waar ze 4 dagen op kunnen koken) Dat is dan toch weer 2 maanden koken voor gratisszzzz.

Ook wil ik 2 geitjes kopen (baby's) die dan samen lekker nieuwe geitjes kunnen maken. Die zijn goed te verkopen en ook leuk voor de kinderen om mee te spelen. Een CD speler en CD's komen ook morgen en dan wil ik na het weekend langs de timmerman om 2 op maat gemaakte, speciale stoelen te bestellen (een soort rolstoel zonder wieltjes).

Verder ben ik vandaag een officiele aanvraag in wezen dienen bij de ' Nepal people's Dental hospital and College' een soort tandartsenopleiding. Die gaan misschien de kinders gratis voorzien van check-ups en evt behandelingen. (die dan waarschijnlijk voor kostprijs worden gedaan) Dat is nog even afwachten dus, maar gaat zeker lukken. Monique Derwig van stichting Kumari ga ik mailen met de hoop haar wat geld te kunnen geven om daarvan een glijbaan, schommel te kunnen gaan bouwen in het nieuwe gebouw van LDC wat in Mei 2010 af is. Het gaat goed en jullie Euro's worden dus besteed (ook goed denk ik)

Daarnaast met mij alleswelprimaIk heb nog maar 4 weken en dus komt het einde al in zicht. Nog erg druk met het geld uitgeven (wat erg zeg!!) en mn onderzoek. Maar vanaf 1 Januari tot de 13e ben ik vrij en kan ik daar dus uitgebreid aan werken. Ook dan lekker souvenirs kopen voor jullie en voor mezelf. Eerste kerstdag ga ik gewoon werken en die avond hebben we luxe dinner ergens. Mooie gelegenheid om mn smoking voor het eerst te dragen. 2e kerstdag ga ik op pad met een andere volunteer, we gaan naar Nagarkot (2 uurtjes rijden) waar je een heel mooi uitzicht over Katmandu-Valley schijnt te hebben. Een overnachting in een cheap ass lodge en dan de 27e naar Nakthap[ur, waar ze allemaal tempels enzo hebben. Heel cultureel verantwoord. Dit als ik benzine kan scoren, want die is nog steeds erg schaars hier..

Maar dat zijn zorgen voor morgen, ik ga nu een Belgische friet met pindasaus en een kipkorn halen een stukje verderop. Foto's van de gekochte spulletjes volgen snel!!

Met oud en nieuw is er een techno party in ' 1905' bar, waar ik afgelopen weekend een verjaardagsfeestje heb staan knallen als heuse DJ. Een laptop en mijn eigen Ipod als bron voor de beats en Holanders en Nepalezen als partpeople.. De apparatuur was enorm schraal, uit het zelfde jaar als de bar waarschijnlijki..Maar ging lekker los (mede dankzij de goedkope cocktails) en ze diggen electroclash hier ook als een malle!!

Merry Christmas & Happy Newyear alvast aan jullie!! En vergeet niet: je bent een rund als je met Maoisten stunt.

xx Stefan

Reacties

Reacties

Ramin & Marjolein

Heey Stef-O,

Wat een bedrag om te besteden!! En wie weet wordt je the next best nepal dj daar :) met je iPod mixen ;-)

Nog de beste wensen en een fijne jaarwisseling!!
Zie je in januari!!

Lein & Rams

Tom

Tof!
Erg fraai om te horen hoe je de euries zinnig aan het besteden bent :)

Geniet er nog van jongen!


Love,
Tom

oma

Wat ben je goed bezig jongen.Ik wens je mooie Kerstdagen en een goed 2010.
En tot over een maandje fijn je weer te zien.
Lieve groetjes Oma.

Wallyyy

Jij doet het goed daar!! Kijk maar uit.. dalijk kidnappen ze je nog en dan kom je nooit meer thuis :)

Hele fijne dagen en een liefdevol 2010!!(L)

Liefde!

koen

hee stef,
lees t nu pas, kom net terug van wintersort.
Ik ga snel door naar t volgende verhaal:)

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!