Christmas and so on..

Namaste mensen!!

Een heel gelukkig 2010 he!!

Nadat ik al jullie centjes het gespendeerd als Imelda Marcos bij de Schoenenreus was het Kerstmis. Op kerstavond hebben we een borrel gehad bij Gaia, ons stamcafe/restaurant. Het was erg gezellig en er was hele lekkere Gluhwein.. sommige vrijwilligers hadden hun Neplai collegas meegenomen dus het was helemaal multi-culti.

Op 1e kerstadag heb ik gewoon gewerkt. Ik had nog wast spullen uit te delen dus het was echt kerstman spelen. Ik kreeg uitgebreide Dal Bhaat om 9 u in de onchtend ligt dat best zwaar op de maag. Een megaportie rijst (ze vreten hier als ontbijt meer rijst dan wij met zn 4-ren Savonds doen) en het was ook lekker pittig.. De chilipepers vlogen erdoorheen...

Heb die dag ook de schoolbankjes geverft met 3 van de slimste Downjongens. Desondakns waren ze overal groen en ik was blij toen ze moesten eten en ik ff snel alle vergeten stukjes kon verven en alle troep op kon ruimen. Was zelf ook al aardig donkergroen en was blij dat ik 2 liter wasbenzine had gekocht.

Die avond hebben we weer gegeten bij Gaia. Ze hadden heel erg hun best gedaan en het eten was heel luxe en superlekker.. Ik had mn zwarte pak aangetrokken, compleet met gouden stropdas en alle meiden hadden een kurta aan (traditionele Neplaese jurk)

De wijn ging hard en de tijd ook. Het was heel gezellig en er werd zelf gedanst aan het einde (op kerstmuziek). De dag erna moest ik vroeg uit de veren want we gingen een trip maken met de motor. Kevin en MIke, 2 gasten die hier ook werken hebben ook een motor. Dus zij, ik en 3 meiden (Nina, Rachel en Claudia) gingen culutreel doen.

Eerst gingen we naar een Klooster in Kathmandu, waar we hebben gelunchd en alle monnikjes hebben onmtmoet. Best leuk om te zien en er waren ook van die geitenwollensokken westerlingen die dan 3 maanden in zon klooster ' tot rust komen' .

Daarna gingen we naar Sankhu, waar Hamro Gaun staat. Dat is een groot weeshuis met school en alles gebouwd door Rene, de baas van SVN waar ik voor werk.

Ik was er al 20x geweest, ook in het begin van mn reis, om daar te helpen voor de grote opening, maar de anderen nog niet. De kids waren blij me weer te zien en ik was weer verplicht tot thee, noedels en een potje voetbal..

Daarna gingen we richting Nagarkot, wat bekend staat om zn mooie uitziochtop de Himalaya. Mike wist wel een ' leuke' route. Wat betekende dat hij met zn cross-motor het zandpad omhoog schoot, terwijl Kevin en ik veel moiete moesten doen, in de 1e versnelling en met veel achterwielslippertjes om boven te komen. Allebei iemand achterop met nog een grote tas. Best vermoeiend. Het was een rustige weg (die NEpali nemen gewoon de geasfalteerde weg, bedankt he Mike!!) dus het was wel erg sereen en mooi.

Toen we boven kwamen was ik in de veronderstelling dat het Nagarkot was. Ik zag de warme douche en het eten al voor me.. Maar nee hoor.. Het wsa een ander gehucht, met weer een tempel. D eoudste van Nepal, dus dat was wel vet om te zien.. Maar toch na 2,5 uur stuurmanskunsten wilde ik toch liever door naar ons Hotel.

Het werd al donker toen we boven op de berg kwamen (2500m) en ik reed achteraan. IJskoud en de weg was nog slechter dan eerst. Ik raakte natuurlijk die andere gasten kwijt en Nina en ik zijn dus maar ergens koffie gaan drinken. Er stond een hotel en wij naar binnen. Alle obers in smoking, fucking luxe tent. Wij koffie gehaald voor 2 Euro per kopje (wat in NL 10 Euro zou zijn in zon tent) en Kevin bellen..

Hij kwam ons halen en bij ons hotel minder luxe, wel een open haard) zijn we lekker gaan eten en gaan dirnken. De nacht was koud en erg kort :)

De ochtend daarop geen uitzicht over de hImalaya, alleen maar mist. Ik kon met moeite verder kijken dan 10 meter.. Dus weer de hele ochtend bij de open haard gezeten en potjes schaak gespeeld. In de middag was het alweer zonning, dus wij terug naar Kathmandu.

DIt via Bhaktapur, een oude rood-stenen stad met duizenden tempels en pleintjes. Echt een doolhof. Touristen moeten 700 roepie betalenm , maar bij de controle stond niemand, dus ik reed zo door de stad in.. Daar hebben we (Nina en ik) gegeten en wat rondgeslenterd.

Haast nog een schildrrij gekocht van een of andere Tibeteaan, maar toen toch bedacht dat het nooit in mn tas zou passen.. Om 17 u waren we terug in Kathmandu, na 1,5 uur in de spits te hebben rondgereden... Echt een gekkenhuis hier, maar gelukkig helemala heel en zonder op mn bek te gaan terug gekomen.. (sorry mamma, het klinkt allemaal gevaarlijk, dat is het ook, maar het is wel heerlijk om hier rond te rijden)

De dagen erna gewoon gewerkt op LDC. Verder met verven, nog wat spulletjes kopen en een beetje dansen op de nieuwe muziek + CD speler..

Na een verjaardag van Jimi (een medewerker van SVN) had een of andere Nepali gast gevraagd of ik wilde draaien met Oud en Nieuw. In 1905. een dure tent in Kathmandu.

Ik vond het prima, ik dacht dat het gewoon een klein feestje zou zijn. Stond ik 2 dagen later als:' Stephan from Germany: electro, techno, minimal op allemaal flyers en in alle kranten met een megagrote advertentie. Ook DJ Sur en DJ 'Ane (Nepali House) waren erbij aanwezig..

Ik vobnd het wel eng, maar ook wel tof en ik kreeg 15 vrijkaarten dus alle vrijwllligers hebben lekker gedanst in een van de duurtsel clubs in Nepal. HEt draaien ging wel goed, heb maar 45 min gestaan, maar er waren zeker 400 man op dat feest, dus ik scheet in mn broek.

Gelukkig zijn ze hier wat gewend, dus de enorme fouten die ik maakte in mn set vielen niet eens op aan die lui. Het was best een kouwe kak feest, maar dansen dat ze deden toen ik Soulwax ging draaien!! Om 5 u mn bed ingerold na een afterparty in de FIre Club.

Ik werd ook herkend door al die nepalezen en ook vandaag hoorde ik in de supermarkt weer: Blablanhgahaa. DJ kahasdkjhask, 1905..jlahsdkjsfkjh New years Eve (sdkjgsad = Nepalees).

Dit weekend ga ik lekker niks doen, mn onderzoek is bijna af dus ik ga de laatste spellingscheck doen en wat bronverwijzingen erbij zetten, dan is het zga af.

Vanaf de 7e ben ik vrij. Dan heb ik nog 2 weken om te doen wara ik zin in heb Dus ik ga een weekje naar Pokhara (8 uur rijden). Daar kun je heerlijk relaxen, paragliden, varen op het meer, mountainbiken enzo.. Dus dat wordt wel leuk..

De laatste dagen ga ik misschiern nog een keer naar de bungeejump, nu bellen vantevorne!! Ook moet ik nog souvenirs kopen, mn visum verlengen, kleren weggeven aan straatkindjes en kadootjes kopen voor alle mensen die ik hier heb ontmoet (in het hotel, Gaia op mn werk)

Ik heb nog best veel te doen dus de komende weken... Daarna nog met Raminski naar Londen (ow ja Rams, ik blijf wss een week langer dan jij..We moeten maar ff kijken hoe dat gaat lopen)

En dan richting huis...

Ik ga ervandoor.. De powercuts zijn nu 100 h per week, dus de PC zal zo wel uitvallen. Ook al 2 weken geen warme douche gehad, maar ach ja dit is Nepal:

You cant always get what you want..

xx Stefan

p.s. ik maak haast geen foto's, dat vergeet ik ofzo.. Heb geen zin om overal met die kutcamera te staan als een Japanner in de Keukenhof.. Ik maak fotos in mn hoofd (sorry voor jullie) we gaan wel een site maken waar allevrijwillergs hun fotos opzetten, dus die kunnen jullie checken zodra ik terug ben!!

Reacties

Reacties

elma Meulema

Nou leuk hoor dat je niet met die kutcamera rond wil lopen geef ik je daar extra foto ruimte voor.

koen

cool heintjes, ik ga vlug door naar t volgende verhaal!
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!