Bijna gebungeed

Hoi Holland.

Dit weekend ben ik, na een lange gekke, leuke, vermoeiendeen intensieve week in Kathmandu, naar Bharabise gegaan met 1 van de andere vrijwilligers. We zijn zaterdagochtend om 10 u op de motor gestapt en daarna dwars door Kathmandu en vervolgens door de bergen gaan rijden. Tassen vastbinden en gaan met die banaan. De weg was af en toe echt heel slecht en het is een wonder dat ik geen lekike band heb gereden. Maar soms een mooi stuk asfalt waarop we lekker konden rijden. Soms kwam je een half uur geen hond tegen dus het was lekker rustig touren.

Bharabise is vlak bij de tibetaanse en dus chinese grens, en het was 4 uur rijden. Echt hele mooie omgeving en ik vond alleen dat al heel tof. Aangekomen bij het bungeejump gebueren bleek dat we een half uur te laat waren!! Alles was al opgeruimd en we konden pas woensdag weer terecht.. Echt supershit..,wij nog zeuren en lief kijken, maar dat mocht niet baten. Vervolgens zijn we maar gaan zuipen met de bungeeinstrructeurs, wat ook erg gezellig was. Bij het bungeejumppark is ook een luxe resort, dus daar hebben we de nacht doorgebracht. Lekker eten, nog meer drinken en redelijk vroeg erin.

De volgende dag zouden we terug gaan naar Kathmandu, maar aangezien we zo dicht bij china waren zijn we nog 45 min doorgereden. Na meerdere check points, waar we trouwens gewoon onderdoor konden rijden kwamen we er dan aan. De friendshipbridge: een brug over de rivier de Bhote Kosi, waar aan de ene kant Nepal is en aan de andere kant China.

Midden op die brug loopt een rode lijn, de grens! Net als in Baarle Nassau eigenlijik, alleen stond hier iets meer bewaking. Wij hebben dus snel een voetje in China gezet toen die gasten niet keken!! Daarna stiekem wat fotos maken,dat mag namelijk absoluut niet van die spleetogen.. De cameras worden zonder pardon de brug afgegooid!

Het was grappig om te zien hoe de Nepalezen met enorme ladingen goedkope crappie kwaliteit Chinese spullen de grens over kwamen. Er werden vrachtwagens volgeladen met DVD spelers, rijstkokers, beddengoed, kledingen zelf WC papier...

Na een lunch bij het resort zijn we terug gegaan naar Kathmandu, het was nu bewolkt en ijskoud, dus ik heb flink dorogereden. Na 3 uurtjes waren we weer terug, maar natuurlijk keihard verdwaalt in Kathmandu. De weg naar Bharabise is maar 1 weg dus dat is makkelijk, maar eenmaal terug in de stad ging ik rechts ipv links en dat kostte dus nog 30 minuten extra.

Al met al best een leuke roadtrip en ik ben gewoon (tenminste mijn 'grote teen'is) in China geweest.

Vandaag weer werken en back to normal. Volgende weekga ik met de staf van het LDC spullen kopen w\van alle centjes die ik heb opgehaald! Ik zit op 500 Euro mochten jullie het willen weten!! Daar kunnen we heel wat Chinese troep van kopen, haha..

Over 3 weken gaan we alsnog die bungeejump doen, dan bellen we vantevoren en gaan we wat eerder weg. Een andere vrijwilliger heeft sinds gisteren ook een motor en dan gaan we dus met zn 4-ren.

Ik ga weg anders ben ik te laat!!

xx stefan

Reacties

Reacties

Nina

Hee Stef,

Dat klinkt er nice!

Wat goed dat je al zoveel geld hebt opgehaald!

Aan het eind vd week krijg je ook het geld dat we hier op school hebben opgehaald!

We hebben je wel gemist hoor, afgelopen zaterdag tijdens het Sinterklaasfeest!

Liefs en veel plezier!

koen

wauw stef, 500 euro is echt cool.
weer ff lekker eruit voor een roadtrip, vet, gewoon ff avontuurlijk doen:)
meer dan een grote teen wil je trouwens ook niet zetten hoor in china:p

tis weer bijna oud en nieuw, dus als daarvoor geen nieuw stukje komt wens ik je bij deze al een gelukkig 2010!

ltrrrr! x koen

Tom

Cool!

Stef, ik maak nog een speciaal sinterklaas gedicht voor je als je terugkomt!

Kus,
Tom

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!