Sinterklaas tussen de olifanten

Hoi Holland,

Ik ben weer terug Kathmandu na een 4 daagse trip naar Chitwan National Park. Dat is in het zuiden van Nepal, ongeveer 6 met de bus. De ochtend van vertrek (05.00 uur)werd ik doodziek wakker. Hoofdpijn aan 1 kant, misselijk as hell en duizelig en draaierig. Ik denk dat het een soort migraine was, en Thom, ik leef met je mee jongen! Ik wilde dus eerst niet meegaan en de dag erna misschien met de motor alsnog naar Chitwan rijden. Dat scheen nogal moeilijk te zijn, dus met veel tegenzin toch de bus ingegaan.

De eerste 2 uur waren enorm kut en ik wilde z.s.m. die bus uit. Ik had voor vertrek het Koreaans van de dag ervoor al in een plastic zakje gemikt (blurhhhg). Ik was dus ook blij dat we er eindelijk waren en heb na de jeep-ride naar het resort (zittend op het dak, het was namelijk een kleine jeep) lekker gedouched en een uurtje geslapen.

Om 1600 zijn we een wandeling gaan maken en op het strand naast de rivier hebben we de zon zien onder gaan. Heel mooi, en ik ben ook nog snel ff het water ingedoken. Niet te diep en met een steen in mn broekzak voor als er een krokodil langs zou komen (dat was de tip van onze gids)

Die avond hebben we lekker gegeten in het resort en een dansvoorstelling gezien van de lokale stam. Dit was erg vet, een soort stokkengevecht op de maat van drums. Die drumdudes waren echt heel erg goed en ik zat de hele tijd te swingen. Aan het eind mochten ook wij het podium op en ik probeerde de Tharu-dansers de shuffle te leren, wat ze snel oppikten. Het was erg gezellig en ik voelde me ook weer beter. Daarna snel mn bed ingedoken onder de klamboe en stinkend naar muggenspul met DEET.

De volgende ochtend stonden we vroeg op om te gaan kanoen. Dit was om 7 uur en de zon kwam net kijken. Er hing allemaal mist boven het water en overal hoorde je vogels. Onbeschrijfelijk. Echt heel erg mooi. We hoefden zelf niet te peddelen (het was een uitgeholde boomstam waar 7 mensen ingingen) dat deed onze gids. Dat ding was erg wankel en af toe kreeg je een plets water over je schoenen. Varend tussen de krokodillen, vogels, mooie bomen en planten kwam langzaam het zonnetje door. Daarna stopten we bij de olifanten breeding farm. Hier werden olifanten gefokt en er waren dus ook allemaal baby olifantjes. Achhh wat een poepies.. Er liepen er ook een paar vrij rond die nieuwsgierig hun slurf overal heenduwden. Olifanten lopen hier sowieso gewoon rond, met hun eigenaar. Door het dorp lopen ze gewoon. En zo zie je dus een winkeltje, een wasvrouw, een motor, een paar kinderen die naar school gaan en een olifant die er lekker doorheen banjert. Overal enorme hopen stront die 's avonds in de fik worden gestoken

Smiddag gingen we met een jeep het park in. Scheuren door de jungle op zoek naar dieren. Na een paar vogels, krokodillen en wat herten stuitten we op een Rhino (neushoorn) incl baby. Alle cameras werden te voorschijn gehaald en het was echt heel vet zon dier van dichtbij te zien. 10 minuten later kwamen we een 2e tegen, die nogal woest werd op onze jeep. Hij ging in de aanval en de chauffeur gaf vol gas, en ik pleurde natuurlijk bijna die jeep uit. Ik was al bang dat dat het einde van Nepal voor mij zou zijn (en het einde van Stefan) maar ik kon me net vasthouden terwijl ik met mijn voetjes over de grond ' surfde'.

We hebben ook een tijger gezien, maar wel in een kooi. Hij had vroeger mensen aangevallen en als ze dat eenmaal doen blijven ze dat doen. Nu zat hij dus gevangen in een kooi. Best zielig, maar het alternatief was afschieten. Wilde tijgers hebben we niet gezien. Wel apen een wilde olifant en heel veel gekke vogels. Daarna weer terug naarhet resort: douchen eten en het dorp in.

Lekker biertjes gedronken in een café waar Katja Schuurman aan de muur hing. Je kon daar ook het strand op, maar ivm kroks hebben we dat maar niet gedaan. ... Gezellig einde van de dag

De dag erna uitslapen en een meeting met de vrijwilligersgroep. Een soort tussenevaluatie over de werkplekken , de organisatie en alles. Het bleek dat ik niet de enige was die soms wat moeite had met wat je nou precies moest doen. Alles gaat hier zo anders en dat was de algemene ervaring.. We hebben elkaar kunnen helpen en waarschijnlijk gaat een van de meiden vanaf Januari bij mij werken. Zij had namelijk geen reet te doen op haar huidige werkplek, terwijl ik best iemand kan gebruiken.

Toen op olifantensafari. Dat gaat zo: je klimt een platform op en gaat dan op een olifant zitten. Die banjert vervolgens 2 uur door de jungle. Ook nu weer een Rhino gespot, en deze bleef erg kalm.. Mooi fotos kunnen maken en heerlijk relaxed gehobbeld.. Af en toe een riviertje door, of ff stoppen om wat lekker gras te eten (die olifant dan he)

Daarna weer sunset kijken bij de rivier en nog een beetje zwemmen. Niet te diep en met een paar grote stenen in je broekzak tegen de krokodillen. Na het eten was het tijd voor Sinterklaas.

Dat hebben we hier met de groep gevierd. Lootjes trekken, een gedicht en een kado fixen en gisteren hebben we dus met zn allen om een kampvuur die kados uitgedeeld.We hadden zelfs pepernoten!! Iedereen had een leuk gedicht, en ik ook. Een paar weken terug hadden ze gevraagd (tijdens truth or dare) in welke kleding in me het meest sexy voelde. Ik zei een roze tutu (grapje) maar dit kreeg ik dus keihard terug. Het gedicht was leuk en ik ben nu trotse eigenaar van een T-shirt met daarop in roze letters: PINK TUTU. Ik had ook nog een groot gedicht geschreven waarin iedereen genoemd werd en dat viel erg goed.. Jullie kennen mn humor en dit was dus een lekkere sneer naar iedereen van de groep.. Er werd lekker gedronken en gelachen en om 02.00 uur rolde ik lichtelijk beschonken mn bed in.

Vandaag weer terug naar Kathmandu, na een ontbijt van pannekoeken. De rit duurde wat langer dan verwacht (moeilijkheden bij het tankstation en een roadblock omdat er een vrachtwagen een ravijn in geflikkert was) en we zijn dus net terug in het hostel. In de bus stomme spelletjes gedaan, en alle plaatsnamen, automerken, scheldwoorden en kindernamen met een A, G, H, S, N of D ken ik nu dus weer van buiten. Straks gaan we nog ff lekker uit eten en daarna een afzakkertje pakken.

Morgen aan mn onderzoek werken en dan maandag weer naar het LDC.

Ik heb dus een lekkere break gehad en kan er weer tegenaan. Fijne Sinterklaasavond nog allemaal (hier is het nog steeds 25 graden en zonnig dus het voeld wat minder Sinterklaasachtig) en de fotos volgen snel (slome kut PC hier)

Stefan..

Reacties

Reacties

koen

yooo heintjes!

ja ik moet vanavond sinterklaas vieren, hier wel echt zon gevoel, steenkoud met regen!

lekker dat je gewoon even weg ben geweest, heb je toch nog best veel gezien van de natuur enzo.

ff vraagje, zit je dan op een olifant in een soort steun met zun 2en terwijl je de jungle doorbanjerd? en dan ga je met een hele groep olifanten?

haha, en die Rhino, t had bijna je dood geworden:p hebben ze daar geen gordels?

nederland heeft gisteren geloot voor het wk ik south-africa en we zitten in de pool bij Denemarken, Japan en Kameroen. Best een goede pool maar als tegen wat betere tegenstanders moet spelen zijn ze gelijk scherp. dat word echt super cool.

nog ff niet doodgaan dus, of hou het iig vol tot volgende zomer:p

Succes weer bij het LDC, chill dat je een partner erbij hebt!

Ltrrr xx koen!

Pa,Ma en Thom

Steef had je met dat jeep surfen je op maat gemaakte pak aan? Was je dan een James Bond of Johnny English? Of had je je sexy tutu aan?

Tho

Hola Stefano,

Ik neem aan dat je Jason Born was:P?

Maar wat weer een prachtige verhalen joh. Klinkt allemaal vet spannend en avontuurlijk. In Nl is het vet koud, ben dus best jaloers op de temp die jij opnoemt.

Word vanaaf geen Sinterklaas voor mij, maar volgende week gezellig met zijn alle bij Nina.

Geniet er nog even van, want het is nog maar anderhalve maand.

Ciao Tho

ps. We hebben een no-go voor het project, was te kort dag. Heb wel gevraagd of mensen geld wilde over maken;).

Tom

Tof verhaal, coole avonturen!

Love,
Tom

Nina

Wat een mooi avontuur weer zeg!

Sinterklaas hier is weer erg leuk!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!