LG X-wash 700 (made in china)

Namaste,

Ik besefte me vandaag opeens datik al bijna op de helft van mn trip ben. Ik vertrok 7 weken geleden. EN heb nu nog 7 weken te gaan (das logisch ).

De eerste weken waren vooral veel kijken en ontdekken. Nu ben ik ieder dag gewoon aan het werk. Dat is soms wel minder. Je hebt minder de RTLtravel-ervaring dan als je vrij bent om te gaan en staan waar je wil. Ik ga Woensdag gelukkig naar Chitwan National Park. Olifanten wassen, beetje tijgers spotten vanuit een jeep. Kampvuurtjes maken (oh nee dat mag vast niet)

Daarnaast is de 5 uur bustrip naar Chitwan niet comfortabel, maar wel leuk. Je ziet onderweg allerlei mooie landschappen, gekke planten en bomen, en gekke mensenOok in Kathmandu zelf zijn hier ieder dag weer supergekke dingen te zien.Kindertjes met honderden tegelijk uniformpjes die naar school gaan (om 09.45u ofzo). Koeien en andre dierenop de weg. Overal toeterende mensen, verkopers, zwervers,af en toe een dure Toyota Huppeldepup, fietsen waar van alles op vervoerd wordt,vrouwen in allerlei leuren kleding, de gekste opeenstapeling van huizen, nauwe straatjes, elketriciteitskabels die eruit zien als je I-pod snoertjes als ze in je zak hebben gezeten. Vandaag weer: een witte zak, echt heel groot, 3 meter lang en 1,5 meter breed. en daar nog een half zo grote zak haaks bovenop..En dan 2 beentjes eronder. Een drager die ergens wat moet afleveren. Vrachtwagens staan hier toch snel dus dat is sneller en goedkoper. Gewoon tillen die handel,wat nou dat kan niet: kijk maar!!

Echt absurd dat dat kon. Dan heb je nog talloze winkeltjes, die eigenlijk allemaal dezelfde shitverkopen. Om de 4 meter zit er een kruideniertje, daarna elektra, dan kleding en dan een slager of een groentenstalletje. En dan begint het rijtje weer opnieuw...

Bussen rijden af en aan. Er wordt met allerlei klopsignalen op de bus aangeven of hij erlangs kan of moet remmen of sneller moet. Er hangt permanent iemand uit de deur om dit te checken. Links rijden,rechts rijden who gives a fuck!!?

Ambulance hebben hier echt een hel in die nauwe straatjes, ik zag er vandaag weer 1, maar geen doorkomen aan, steeds remmen, stoppen, steken, steken en nog 3x steken. Best balen als je erin ligt.

Ondanks dat het lijkt dat alles hier kan, alles gerepareerd en hergebruikt kan worden, (Ik zie hier de vreemste creaties qua fietsen, karretjes, weet ik veel.)

Was op het LDC was de wasmachine kapot.. Nou nou rampspoed...

De was werd dus gewoon buiten gedaan met koud water op stenen, beetje zeep, beetje schrobben. Toen ik vroeg wat er mis was met de wasmachine werd er heftig vertaald en gepraat. Er zat een knop niet lekker, want als je hem omshakelde schoot hij terug. Oko gaf de machine schokken als hij draaide en je m aanraakte.

Made in China, uit elkaar gesloopt door Stefan. De knop was zo verholpen. Een beetje plastic branden, vormen en aanduwen, eendraadje was strakker maken (moeilijk uitlggen hoe het inelkaar zat) en de knop was weer gemaakt. Nu kon je met een druk op de knop (hahaha) het water laten wegstromen na het wassen. De schok leek mij onmogelijk, de aardedraad zat goed vast. Heb al het draadwerk maar een beetje van de wanden afgetapet en klaar was kees. Voor 1,30 aan gereedschap (een kruiskop en wat dugtape) en een half uurtje klooie, geholpen door een Downerdeed dat ding gewoon zn werk.

Toen dacht ik wel ff: Als ik het zelfs kan, kan ieder Nepali het. Elke taxichaufeur hier is ook noodgedwongen automonteur. Waaromkomen ze hier zelf niet op?

hetgeld inzamelen gaat lekker! Er zijn voor het nieuwe gebouw (dat in April klaar is) al heel veel dingen geregeld door Monique, van stichting Kumari. Stoelen en bankjes, bureaus, beter po-stoelen, bedden, matrassen, gordijnen etcetera.

Met het geld dat jullie geven wil ik heel graag een groententuin en schommels en glijbanen realiseren bij dat nieuwe gebouw. Dat gaat dan uiteraard pas vanaf April. Monique uit Nederland, die dit centrum al jaren steunt gaat me hierbij helpen. Het land moet gehuurd worden en dat moet wel goed en zeker gebeuren natuurlijk. Volgend oogstseizoen wil ik ze bezig zien daar in Sanku, Nepal.

Ookga ik binnenkort voor de kinderen uit de armste gezinnen kleding, schoenen en slippers kopen. Ik heb een list met namen, benodigdhedenen maten. Er zjin er ook een aantal die een bezoek aan de tandarts nodig hebben. En ik ga keukenspullen (zoals een gasbrander, snelkookpan, borden etc) kopen.Ik wil ook 3x per week wat extra fruit gaan geven. Bananen op Maandag, appels op Woensdag, enfin zoiets!

Het gaat goed,maar mn hoofd raakt erg vol van dit alles. Ik heb ook mn IHS onderzoek nog, maar dat loopt wel prima. Ik moet nu interviews afnemen, en enquetes enzo. Maar daar zijn ze hier niet heel happig op. Beetje doordrukken dus en daarnaast nog alles uittypen op gare toetsenborden enzo..:)

Gelukkig ga ik dus chillen in Chitwan en over 2 weken op de brommer naar de Tibetaanse grens (4 uurtjes). Daar nog een keer de bungeejump doen. Het werkt namelijk zo: de eerste sprongwas 50 euro, de tweede 25.Ik heb er dus al 2 gedaan. Nu is het zo datde 3e sprong 10 Euro kost en de 4e is gratis. (dit geldt voor in den eeuwigheid, ook al kom ik pas over 40 jaar weer.) Dus tja, dat tintje doe ik nog wel 2 sprongen voor , hahaha.

Ik werk dus (redelijk ) hard, leer heel veel, ga nog leuke dingen doen en geniet dus nog steeds en heb nog 7 weken om hiermee door te gaan.

Ik bedank iedereenvoor zijn/haar donatie, ik houdt jullie op de hoogte, Vanaf 19 decemebr gaan we shoppen, dus dankomen er fotos met de gedoneerde spullen)

Konichiwa!!

(het is hoogseizoen voor Jappaners hier, ze zitten echt overal. Hebben vast wintervakantieofzo)

Stefan

Reacties

Reacties

Wallyyy

Dat gaat goed daar!! Stef de man die alles kan.. zelfs een wasmachine maken.. Maar bovendien ook heel veel mensen helpen.. Keep up the good work!!

Ik wist trouwens al dat jij daar zat samen met Marit.. Wat is de wereld toch klein ha.. op een of andere manier ben je via 2 mensen altijd wel met elkaar verbonden :)

Love William!!

Ramin

Je doet het goed daar Steff! Ben trots op je, dat je op je eigen houwtje een succesvolle hillbilly-fix hebt uitgevoerd.

Ze zullen wel blij met je zijn, iedereen lekker fris en fruitig ;-)

Keep up the good work en tot over 7 weekjes!!

Rams

Ramin

enne duude.. je filmpjes.... ziet er allemaal nog belabberder uit dan ik dacht..
http://www.youtube.com/user/stylostef

koen

hee heintjes,

goed werk! Ik geloof dat je in die 7 weken nog veel kan beteken voor de mensen daar. Hoop dat je veel geld binnen krijgt.

Je maakt jezelf zeer nuttig!

Keep on going!!!

xx koen

oma

Hoi Stefan prima wat je doet.
Ze zullen je wel missen als je weg bent.
M aar ik zal blij zijn als ik je weer zie.
Groetjes.

nick

heey stefan

hoe is het daar en nog de beste wensen. als het goed is kan ik binnekort je weer lekker pesten.

groetjes nick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!