back to work

De 10 daagse introductieperiode zit erop. Samen met de 2 weken die ik daarvoor al vakantie had was het echt een supertijd.

Maar nu gaat het vrijwilligerswerk beginnen. Morgen ga ik voor het eerst werken, de 1e week gfa ik vooral veel kijken en nog niet zoveel doen. Heb een grote map gehad met de files van iedere bewoner, daarin ga ik kijken wat ik voor wie kan betekeken.

Daarnaast moet ik ook aan mijn onderzoek voor school gaan beginnen. Het wordt dus best hard aanpoten, al zijn mn werktijden van 10.00 tot 15.00. Dat valt dus wel mee, maar het werk is vrij intensief. Fietsen is hier haast niet te doen en het is best wel ver, ga dus kijken of ik een brommer kan kopen voor een euro of 100, die ik daarna weer terugverkoop ofzo.

De laatste 4 dagen van de introtrip waren erg vet. we zijn in Pokhara geweest, wat alles te bieden heeft wat Kathmandu ook heeft (winkels, eten, internet, souvenirs, etc) Alleen het is er veel mooier, schonre en rustiger. Wat gezeliger ook.

Er is een groot meer waar je kan zwemmen, varen en vissenen het uitzicht op de himalaya is majesteus (wat een woord he?) De hele sfeer in die stad is beter dan in Kathmandu en acheteraf had ik liever daar gezeten. Maar goed, watskegeburt is is gebeurt en ik ga het hier ook wel naar mn zin hebben. Misschien dat ik er nog een keer een paar dagen ga chillen als er weer een festival is ofzo. De leukste mensen van de groep zitten gelukkig allemaal hier dus dat is dan weer een meevaller.

De 2e dag daar gingen we om 4.30 uur het bed uit om de zonsopgang te bekijken, het was erg mooi, hoop dat de fotos et een beetje overbrengen.

Daarna een lange hike, waarbij we het echte Nepalese leven hebben gezien. Erg arm, maar wel heel rijk aan rust, ruimte, natuur en levensvreugde. De mensen leken allemaal best gelukkig en en ballon en een pen hier en daar maakte ze nog blijer.

Heb in Pokhara een hele rits DVD's gekocht (copied in China), boxjes(supergoede) voor mn I-pod en wat kleding. Was bij elkaar iets van 50-60 euro kwijt (en het is een flinke stapel DVD's). Heb ook wat souvenirs voor jullie, dus dat is spannend of niet (haha)

De 3e dag was een vrije dag en heb dus heerlijk uitgeslapen, gegeten en daarna een bootje gehuurd. Kwam op het meer wat dames tegen die een waterfiets hadden waar je met wel 15 man op kon, dus boot teruggebracht en de rest vd dag daar muziek geluisterd, gezwommen en biertjes gedronken. Die avond zijn we ook woest gaan stappen en dat leidde toch heel veel gezelligheid. Zeker toen ik deDeep BlueLake cocktail nam.

Een mix van : Tequilla, bacardi, gin, blue curacoa, wodka en (5 druppels) mineraalwater.

Best heavy en dus voor 2,40 euro de hele avond ' gezellig' . Daarna overgegaan op de Coke (denaam voor Colajongens, niet zo flauw!). De pub was echt heel tof, beetje xinixstijl, met pooltafels en live muziek. De terugweg naar ons Hotel daar deed me ene beetje denken aan de Kelderfeesten van het Altena College.De volgende dag zaten we dus allemaal wat shabby in de bus terug naar Kathamandu, wat ongeveer 8 uur duurde. Lekker bijslapen dus.

We waren er bijna toen er opeens file stond, wat hier dus niet echt heel normala is zoals bij ons.

Er was dus een Bandha (staking) van de Maoisten. Maar na een uurtje wachtten mocht het verkeer weer door. (kon ik mooi een peuk doen na 7 uur bussen) Geen Maoist gezien, alleen wat rode Commie-vlaggetjes.

Afscheidsmaaltijd gegeten bij de Japanner en vandaag ging iedereen dus naar zijn/haar stageplaats. Morgen dus een grote dag wanneer het ECHT gaat beginnen.

Ik houd jullie updated!

XX stefan

Reacties

Reacties

nina

Hee Stef,

Klinkt goed zeg! Meisje uit mijn klas ik net terug uit Nepal, ze heeft daar vroeger gewoond. Ook helemaal onder de indruk van het land.

Veel plezier en succes met het echte werk!

XXX Nina

Ramin

Deep Blue Cocktail huh? waarom niet alles in een drank :P
Leuk verhaal weer steff ben benieuwd hoe het vrijwilligerswerk gaat bevallen.

Keep us updated!

xx Ramin

Tom

Steef!

Eerst netjes je fysio gaan afmaken, dan gaan schrijven man.
Ik lees je stukken met groot plezier. Laat staan als je lekker kan flower over allerdaagse dingen die je meemaakt/dwarsitten, beetje mixen met je humor, beetje met je vaders humor, en hopsakee!

Viel spas!

Kus
Tom

oma

Nu komt het er op aan he .
Maar plezier zal je vast ook nog wel hebben
Groetjes van oma

koen

hee heintjes,

ik lig een verhaaltje achter dus ik ga snel door naar de volgende, dan zie ik gelijk hoe t nu is.

dit verhaal is leuk:):P

Dick en Tannie

Leuk om je berichten te lezen Stefan. Het is toch wel een enorme belevenis om in zo'n land een paar maanden mee te draaien. Ben erg benieuwd hoe het zal zijn als je echt te maken krijgt met je werk daar. In ieder geval krijg je op deze manier een prachtig reisverslag! Leuk voor je kinderen en kindskinderen.
Groetjes en hoe je goed hè.
Dick en Tannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!