BI- BA- BUNGEEEEEE

Namaste people

5 dagen geleden zijn de andere vrijwilligers aangekomen.

Na een heerlijk diner bij een restaurant zijn ze allemaal vroeg hun bedje ingedoken en ben ik met de hoteleigenaar nog voetbal gaan kijken en bier wezen drinken bij een cafe van een vriend van hem.

De volgende dag stonden de Nepali taallessen op het programma. DIt werd gegeven in een ander luxe restaurant, waar we dus lekker konden ontbijten terwijl we onmogelijke woorden uit onze strot probeerden te krijgen.

De meiden (en Jan, van 60) zijn allemaal errug chill. Gewoon relaxte mensen met wie ik het goed kan vinden. Het is iedere dag erg gezellig en we hebben al heel wat biertjes weggetikt de afgelopen dagen. Al enige mannen hebben jan en ik het soms wat zwaar, maar ik ben wel gewend aan al dat gekwek gezien mijn 4 jaar VWO N+G en Hogeschool Utrecht Gezondheidszorg.

Na Een dag taalles en een dag vrij gingen we naar Barabhise.

Dit was een bustrip van een uur of 4 door een prachtig landschap. De stinkende vallei van Kathmandu veranderde in een Alpenachtig plaatje (alleen met bananenbomen, koeien, 30 + graden en zon en voorbijschietende bavianen).

Er zitten hier sowieso veel gekke dieren.

Naast de Nepalese huismus (die vreemd genoeg allemaal extreem dik zijn) zijn er duiven, lizzards, eekhoorns, slangen, enorme spinnen, gek gekleurde torren, hele mooie vogels, apen, etc.

Elzinus zou hier goed kunnen spotten.

In barabishe aangekomen kwamen we in een smerig geusthouse, maar wel satteliet TV op de kamer. na het uitpakken van onze spullen en het eten van wat noedels gingen we hiken.

2 Uur een berg opklauteren over een steil pad door een dikke jungle met 30 graden en de zon op je kop. Wat een eerlijke vakantie. De omgeving maakte veel goed. Het was echt heeeeel erg mooi. Overal dieren, mooie planten, watervallen echt heel erg vet.

Boven op de berg hebben we thee gedronken bij een Nepalese familie. allemaal heel aardige gastvrije mensen die echt een heel relaxed en rustig (maar wel simpel) leven leiden. Het huis von dik erg mooi, van hout en rivierstenen, echt iddylisch. Ze hadden ook een groentetuin, wat geiten, kippen en een koe en haast zelfvoorzienend dus.

Die mensen waren echt heel erg aardig en ze vonden onze digitale fotos extreem intteressant. Vooral de vrouwen keken maar wat graag naar zichzelf.

Ten weer naar beneden, wat mij wat makkelijekr afging dan de dames. I nam gewoon sprongen en liet me gecontroleerd naar beneden donderen. De meiden waren allemaal errreg traag en uiteindelijk heb ik dus bijna 40 minuten onderaan sigaretten zitten roken en de dorpskids een beetje vermaakt.

We gingen ook nog even bij een weeshuis kijken van Sticjting Veldwerk, waar ik al snel weer de clown uithing. Beetje genant maar wel erg leuk.

Na een best goede maaltijd en een heel snelle vieze douche hebben we in Barabishe nog wat biertje gedronken en ook lekker CNN en BBC zitten kijken.

De dag erna gingen we naar ' The last resort' moet je maar eens op googlen. DIt is 20 km van de tibetaanse grens midden in de bergen. Dit deden we met de lokale bus, dus boven op het dak zitten en goed vasthouden. wel echt een hele belevening en de mooiste manier van reizen in Nepal. Je ziet alles heel erg goed en voelt je zo vrij als een vogel. Wel oppassen voor overhangde stroomkabels en kuilen in de weg (waardoor je best op en neer geschud wordt)

Echt extreem luxe en mooi, echt een oase van rust. Overal marmer, natuursteen etc. Ikvoelde me best een beetje lullig hier een ontbijtbuffetje te nuttigen nadat ik 2 dagen eerder nog koekjes heb uitgedeeld aan lijmsnijvende straatkids.

Maar goed, toch wel genoten.

The last resort is ook de plek waar je kan bungeejumpen. Hun slogan is:

Imagine a bridge, 180 meters above a tropical gorge. While the Bhote Kusie, one of Nepals wildest rivers is raging below. Now jump!

Nou dat liet ik me geen 2x zeggen.

De eerste sprong van een zogenaamde swig. Je zit met een touw aan je middel vast dat een paar honderd meter verder ook op 180 m hoogte hangt. Je springt en valt eerst 100 m naar beneden met zon 150 khm. Dan ga je voorwaarts en schommel je een paar miuten door de kloof met die rivier onder je. Echt amazing!!!

Daarna heb ik de gewone bungeejump gedaan. Een stuk enger, meer adrenaline en echt extreem vet. In de mooiste omgeving die je je kunt indenken op de 1 na hoogste jump van de wereld.

Ik heb dus 2x gesprongen, (ook 2x weer 25 minuten omhoog klauteren, maar dat was het waard) 2 T shirts en een DVD van mijn sprongen (voor bijna 100 euri, dus pa en ma: kerstcadeutje misschine!!). Ik kan de DVD deze week ophalen en zal proberen het op Youtube te zetten.

Ik ben zo blij dat ik het heb gedaan, echt exxxxxxxtreem gaaf.

2 van de meiden hebben ook gesprongen, wat ik best wel stoer vond, want ze stonden haast te janken boevenaan de brug. Ik vond het gewoon te relaxed om te doen en ben dus ook 2x meteen gespronegn zo hard als ik kon.

Mijn adrenalinereceptoren zijn nog steeds een beetje van slag.

daarna zijn we naar een ander resirt gegaan, dat haast nog luxer was. Daar hebben we de rest van de dag gezwommen, gechilled en heerlijk gegegeten.

's avonds hebben we spelletjes gedaan ( jaaah Marjoleintje: pesten en Who's the man) en lekker cocktails gedronken. Ik heb (met behulp van Elz' zn tunes) de muziek verzorgt en toch wat dames aan het dansen gekregen. Ook Jan werd wild zodra hij Randy Newman hoorde. Hij heeft dus vandaag ook met mijn Ipod op het hele album zitten luisteren in de bus terug naar Kathmandu.

We sliepen daar in tenten, die ook extreem sfeervol en luxe waren (al was het wel koud snachts)

Vandaag zijn we 1,5 uur gaan raften (errreg nat wild en koud, maar wel heel erg leuk) en daarna met zn allen gelunched aan de rivieroever waarna we de bus terug hadden naar Jathmandu.

Net ellker gedouched en mn kleren wat gesorteerd. En zit nu te wachten op mn Chicken Sandeko (superlekker natuurlijk). Ga dus afsluiten want het komt eraan geloof ik.

De fotos en videos volgen nog, moet ze een beetje sorteren.

Morgen hebben we nog een dag taalles en de dag erna gaan we naar Pokhara (de 2e stad van Nepal) dat aan een groot meer ligt met uitzicht op de Himalaya, dat worden dus mooie plaatjes schieten. Het is helaas nog niet zeker, want de Maoisten willen over 2 dagen dus een Bandha gaan organiseren (een soort volksopstand) wat dus choas betekent op de wegen en in de steden. Het is niet gevaarlijk, ze gaan niet schieten ofzo, het is gewoon een volksopstand (vredelievend) waarmee ze het lanf eigenlijk op zn gat gooien. Best effectief want de regering ziet de verloren dollartekens al voorbij schieten.

Nog ff aankijken dus.

Ik houd jullie op de hoogte. Raamro Sangho Khaane (eet smakelijk, mn kip is er namelijk en de ober zegt dat tegen me)

Ciaooo!!

Stefan

Stefan

Reacties

Reacties

Tim

niiice:) klinkt heel erg chill allemaal! leuk om te lezen ook.. viel spaB verder ouwe!

Tho

Je heb al best veel gedaan man, ook beter dat je het meteen met die andere mensen ook kan vinden.

Hier in Nl heb je nog niks gemist, everything still the same:P

check ya latah

Ramin

Chille trip, DJ Steff! En leuk verwoord :-)

En waren je sprongen echt zo gecontroleerd?? of is dat nog steeds de adreneline-boost speaking? :-P

Some good news from here:
Mn MacBook is er finally and all in one piece.
So not everything is the same here :-P

Kijk al uit naar je foto's en films!

Have fun & Godspeed!

oma

Wat een mooi verhaal wat een belevenis allemaal.Je zal er geen spijt van hebben dat je dit hebt gedaan.
Groetjes en voorzichtig oma

koen

naar de vredelievende opstand gaan man, dan schiet je nog is wat cultuur foto's, die stad en de himalaya blijven nog wel ff staan!

Luxe heb je ook nodig, anders neem je die lijm kids mee;)

have fun!

xx koen

Tom

Lijmskids, stylin oma, adrenalin boost .... COOL!

Klinkt wederom erg tof. Ik vind het zo schattig hoe je alles; erg mooi & erg leuk vindt :)

Keep it real.

Love,
Tom

Wally

SICK men!!! Dat is echt mega hoog :) 160m is echt belachelijk.. en die swing ziet er ook echt te focking bruut uit!!

Dat gevoel dat je daar van krijgt is echt ongelofelijk ha.. ik had dat al bij 80m, laat staan bij 160 :O

Het klinkt allemaal super tof!! have fun mate!

kussss

Wally

voor de mensen die willen zien waar mister heintjes het lef voor heeft =) http://www.bungynepal.com/presskit/Swing02.JPG

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!