Li-La London

Hi there lads.

Nepal zit erop.. Na 3 maanden riksjas, gek verkeer, curry, en nog 1001 onvergetelijke ervaringen ben ik weer terug in de bewoonde wereld. De laatste avond in Nepal was erg gezellig. lekker uit eten met de hele gang en daarna drinken in de tom en jerry pub. Het werd een latertje en de volgende dag moest ik om 0600 opstaan voor mijn vlucht naar huis.

Heel gek om Kathmandu te moeten verlaten, want ik voelde me er heel erg thuis. Niet meer rodnrijden in de chaos op mn motor, lekker in de zon zitten, uit eten gaan, gekke nepali mensen ontmoeten, al die kleuren en geuren achter me laten en back to real life.

Ik kwam op het vliefveld en om 10.00 werd duidelijk dat mijn vlucht was gecancelled. dat beteknde dat ik tot 17u moest wachten op de volgende vlucht naar New Delhi. Ik terug naar Thamel en de andere vrijwilligers keken allemaal gek op toen ik opeens weer op de stoep stond. Ik was aardig hungover (kater) dus ik heb de hele middag in het zonnetje gezeten. Om 15.00 terug naar KTM airport en om 17.30 stege ik op richting Delhi. Daar bleek dat ik mijn vlucht naar Londen (die om 15.00 was) had gemist en moest wachten tot de volgende dag 15.00 u. Echt heeeeel schraal. Ik heb geen visum voor India, dus mocht de transit niet uit. dat betekende 20 uur wachten in een TL verlichte naar curry en schimmel ruikende zaal, proberen te slapen op plastic kuipstoeltjes. Ik heb daar meerdere mensen ontmoet die in de problemen zaten. er waren 50 vluchten geannuleerd en 100 vertraagd door de dikke mist die Delhi al dagen teisterde. Het was een lange, vermoeiende zit. en na 42 uur onderweg te zijn geweest was ik blij dat ik mn bagage kon oppikken en de vliegveldwereldje kon verlaten.

Ik mag niet klagen BTW want ik kwam een russich koppel tegen in dehli die er al 2 dagen in de transit zaten en nog eens 30 uur moesten wachten.. Arme hen!! Ze waren helemaal van de wereld en leken aan het einde van hun Latijn. Er is daar niks, op wat colaautomaten na, dus het is heel erg schraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal.

Om 16.00 u de volgende dag ging ik dan eindelijk naar Londen. 9 uur vliegen en gelukkig had ik 3 plaatsen voor mezelf en kon ik dus een beetje relaxed liggen. eenmaal op Heatrow aangekomen stond raminski me op te wachten met een lekkere koude Corona, en ik was erg blij weer een bekend gezicht te zien en lekker slap te ouwehoeren. Ik was blij dat mn maatje me op kwam pikken en dat ik lekker min verhalen kon vertellen en ervaringen kon uitwisselen. Hij zat al 2 dagen in londen dus wist een beetje hoe het hier werkte.. Erg fijn en gezellig.

Het cultuur verschil was erg groot. Ik was gewend geraakt aan de drukte, de geuren en mensen, het verkeer, de winkeltjes en de algeme chaos van kathmandu. Alles hier is zo ordelijk, schoon en rustig. Best wel gek. Maar die nieuwe luxe is ook wel lekker en ik heb nu 24/7 een warme douche, stroom en een koelkast met eten erin.

Vanavond ga ik maar eens koken, dat heb ik wel een beetje gemsit. 4 maanden uit eten is wel chill, maar het gaat vervelen op den duur, steeds weer zon menu, steeds weer een restaurantje zoeken, je hebt er alles maar niets is van jezelf..

Wij met de trein naar Londen (fucking 18 pond!!!) om daar in een hostel te crashen. We wildne gaan stappen, maar na de douche en wat te eten storte ik volledig in. De volgende dag met al onze baggage naar South Londen, waar een vriendin woont van Elaine (die ik in kathmandu heb leren kennen) Daar hebben we gechild en na een bezoek aan de chinees in chinatown zijn we naar de pub gegaan. Het was erg gezelllig en na' a couple of pints'gingen we op zoek naar een feestje. Die vonden we in de 'Thirst' een hele kleine zaal met (op zich) redelijke techno muziek. Wij lekker dansen, en die Engelsen vonden het maar gek dat Ramin en ik heel uitbundig uit onze naad gingen. Ik heb het goed naar mijn zin gehad en Ramin ook (ondanks zijn dikke kater de volgende dag) Die zondag ging Rams naar zijn zus en neef in Londen en bleven ik en Elaine rustig chillen bij Katie thuis. Rond 17 u hebben we elkaar gemeet op Victoria station. Ramin zijn bagage terug gegeven en samen nog ff gechilled voordat hij de bus naar NL nam en ik richting Swanley ging. een rustig typish engels plaatsjecompleet metharry Potter achtige straatjes en miezerig kutweer (welcome back to rainy countries Stefan!!) Daar heb ik geslapen en vandaag zijn we aan het oppassen op een autistisch mannetje van 13. dat is soort van elaines baan, oppassen op kids, tripjes maken en werken op zomerkampen voor kids met leerproblemen.. Best rustig en dat ventje is niethelemaal geflipt gewordenvan mij (andersom wel een beetje). Er staan nog wat tripjes op de planning (naar Brighton, Londen een heleboel pubs en een keer theater,stand up comedyetc) Dus het wordt wel eenrelaxed weekje...

Ik ga straks ff kijken voor een vlucht terug naar NL wat waarschijnlijk volgend weekend wordt. Ik houd jullie op de hoogte en zie jullie snel!!

x Stefan

Reacties

Reacties

Tom

Sweet!

Sounds cool buddy,


Laat even weten wanneer je precies terg komt, ben erg benieuwd naar je verhalen! Je zult vast zo zwart als piet zijn door al dat gehungover in de zon ;)

Doeii!

Love,
Tom

koen

Travel Boy!

T zit er dus bijna op jonge, ik zie je van t weekend dan niet helaas want ik ben met Wally op wintersport!

Als ik terug kom bellen we!!

veel plezier t laatste weekje

xx koen

William

Oee dat klinkt heeel damn vervelend.. zo lang op zon vliegveld sucked echt heel hard! Maar gelukkig was je onderweg naar een fijne ontmoeting!! dat maakte vast veel goed!!

Enjoy London! En tot over een weekje of 2 :) Ben benieuwd naar alle verhalen!!

Liefde

Irene

Welkom terug in de bebouwde wereld!
Hihi wat een shock he? Maar zo te horen, heb je nog even totdat je eraan moet wennen dat iedereen jou verstaat wanneer je Nederlands praat!

Thomas

Yoo stefano,

Balen dat je zolang moest wachten man had het al van leinie gehoord.

Maar laat eventjes weten wanneer hoelaat je volgend weekend thuis komt, dan kunnen we showcorps wilhemina inlichten.

Wie is Elaine btw?(some one special?)

Tho

Riz

Zahbi! je bent m wel aan t leven man! pangpang.. en ik maar stage lopen elke dag... geniet nog van alles waar je van kunt genieten.. check je wel als je huiswaarts bent gekeerd...

Greetz van (jaloerse) Riz

oma

Kom gauw naar huis.Ik zal blij zijn je te zien

elma Meulema

geen pretje daar op Dehli ik weet er alles van en ik had maar 4 uur vertraging, zal wel weer tegenvallen terug in het koude europa, nog veel plezier in London

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!